tisdag 13 maj 2008

Det är skillnad på kaka och kaka!

Idag har jag bakat havrekakor som jag hittade receptet på i Hus&Hem för ett tag sedan. Jag tror att jag kommit på en riktig styling bluff. När jag rört ihop degen så insåg jag att kakorna inte alls skulle bli som på bilden i tidningen! Jag slog upp "havrekakor" i min lilla kakbok och hittade havreflarn som såg ut som på bilden i tidningen. Man kan ju misstänka att kakorna är inhandlade på ICA för att fotograferas! Mina kakor blev goda i alla fall och på bilden syns de ihop med mitt lilla fat som jag hittade på Indiska för 39kr.
Recept:

Ingredienser till ca 30 kakor.

200g smält smör
2dl socker
3dl mjöl
3dl havregryn
1tsk bikarbonat

Blanda smör och de övriga ingredienserna. Rulla bollar och tryck till dem med en gaffel på plåten. Grädda i 175 grader i ca 8-10minuter. I min ugn behövdes det längre tid ca 13min.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails