torsdag 2 oktober 2008

Skördetid o jobb!

Hemma "gjorda".


Saffransyoghurt.
Nu har vi dragit upp morötterna som sonen sådde i somras. Vi har inte varit så duktiga med att vattna dem så de var väldigt små. Men det blev ju några stycken så vi gjorde en kött o grönsakssoppa där de små morötterna fick vara med. Soppan blev inte så jättegod men saffransyoghurten som vi hade till var supergod. Ja så har jag ju börjat jobba igen, jag hade hoppats på att jag skulle tycka det var jättekul men så blev det ju inte. Jag hade nog glömt bort min dåliga vana av kontrollbehov, vilket man inte har när man varit borta ett och ett halvt år! Det blir nog bra bara jag blir lite varm i kläderna igen. Vi har ju något riktigt spännande att ta tag i med ett stort, fint och alldeles nytt varuhus tills nästa sommar/höst. Sen vill jag också passa på att länka till en utlottning hos Emma med fina bloggen "Emmas vita hus" där man just nu kan vara med i en utlottning av en fin diskborste o disktrasa ifrån Rice. Klicka in här om ni vill vara med. http://www.emmasvitahus.blogspot.com/

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails