torsdag 10 april 2008

Glädje och sorg

Vår 7-åring och vi har bestämt att vi ska ha en kompisfridag i veckan. Då ska vi hitta på något mysigt tillsammans och idag är en sån dag. Vi har bakat en kaka som blev god men smulig, jag vet inte vad jag gör för fel. Alltid när jag bakar mjuka kakor så smular de eller går sönder när jag stjälper upp dem (om någon har nåt tips så blir jag glad!). Vi har även varit på kyrkogården och lämnat en liten hälsning till vår dagmamma Mariette som gick bort i cancer förra sommaren. Hon har fått en plats med sitt namn nu så vi kan gå dit då o då och hälsa på. Jag tror det är nyttigt för honom att lära sig en del om döden och jag har märkt att barn tar det oftas mycket bättre än vi vuxna. Vi gjorde ett litet hjärta med lammöron och pärlhyacinter som vi har lagt på graven.


Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails