söndag 20 april 2008

Trädgårdspyssel!

Det har varit en underbar helg med mycket sol och mycket utomhuspyssel. Vi har grävt upp en perennrabatt som varit jobbig att sköta ett par år nu. Det tar emot att slänga växterna men en del flyttade vi till andra ställen i trädgården. Vi ska göra rundlar med kullersten där vi planterar några växter och sen fyller vi igen resten med singel. Jag har också tänkt bygga ett par spaljéer så att vi kan få upp lite växter på höjden. Dagens besök på plantskolan gav resultat i lite nya växter b l a en murgröna, en klematis och en klätterhortensia. Jag köpte också lite backtimjan, taklök och vit lavendel. I veckan ska jag försöka ta mig till IKEA som alltid brukar ha fina ute växter så här på våren till mycket bra priser. Jag har tidigare köpt olivträd, fikonträd och buxbomklot till en fjärdedel av priset vad de kostar på de flesta andra ställen. Grillen har kommit fram och redan använts två gånger. Nu känns det lite tungt att helgen gick så fort men förhoppningsvis går det lika snabbt tills nästa helg!!
Våra fina växter!
Klätterhortensia



Söta trädgårdshandskar


Taklök, timjan och lavender


1 kommentar:

Ida sa...

Hej! Vilka fina växter! Jag visste inte ens att det fanns vit lavendel.. Men såg vit förgätmigej igår som var jättefin. Vilken handelsträdgård är det ni brukar åka till? Det har tydligen öppnat en ny i Limhamn har inte varit där än själv men ska försöka ta oss dit i helgen. Kram Ida

Related Posts with Thumbnails