söndag 8 februari 2009

Utflykt.

Visst är den fin? Den blir perfekt ute i växthuset!


Idag packade vi in oss i bilen för att ta en tur till havet. Vädret var hyffsat och vi hade hört att solen skulle titta fram idag. Trelleborg/Gislövs Strandmark blev målet med några stopp på vägen. Vi stannade på Fridas Gård på vägen och trots att hon igentligen inte hade öppet så öppnade hon butiken för oss. Oj vad mycket det finns att titta på där! Idag var det lite rörigt för de skulle ha inventering i morgon och tills nästa torsdag ska butiken stå färdig med Vår som "tema". Det är helt klart värt ett besök för de som är heminredningsintresserade. På bilden ser ni vår fina lilla hylla som jag inte kunde motstå att köpa. Den ska få en plats ute i vårt växthus så snart det blir lite varmare. Efter Fridas gård var vi och åt lunch på MC Donalds (för att muta sonen till att följa med på utflykt) och sen bar det av till havet vid Gislövs Strandmark. Oj vad det blåste kallt och solen lyste med sin frånvaro just när vi var där. Så himla typiskt och sån himla tur att de hade öppet på Ting ute & inne så vi kunde värma oss och få ytterligare inspiration för hem o trädgård. Hoppas att ni andra har haft en mysig helg. Kram/Anna

2 kommentarer:

Butik Östergården sa...

Hej Anna!
Jag blir så glad när du tittar in hos mig! Och visst hade jag en bra helg i Danmark! Förutom boendet som var ett stort skämt! Men det har jag glömt nu! Jag hittade en massa leverantörer, så nu har jag beställt varor, det känns skönt att äntligen ha kommit igång.
Men det är lite nervöst, för man vet ju inte om man valt rätt! Första året får väl bli en prövotid. Så jag har haft fullt upp den här veckan att sammanställa alla intryck. Har inte enns hunnit skriva på min blogg! Men kika in hos Er alla måste jag ju göra.
Vad härligt det låter att åka till havet. Jag har sagt till min man att när jag blir pensionär, skall jag flytta till havet. Någon gång i livet ska jag bo nära det brusande blå! Nu får jag nöja mig med Vänern och Vättern.
Förresten du som bor i Skåne, Har du något tipps om bra butiker man kan besöka så där på landet. Jag älskar att göra veckend resor till skåne, tycker det är så mysigt där. Men skulle vilja hitta lite fler butiker att besöka.
Din hylla var jätte fin. Tror att jag beställde något liknande från IB Laursen på mässan.
Hoppas du får en bra vecka!
Kram Helen

Ida sa...

Hej vännen, den är jättefin! Där kan du hänga din vackra svarta sax och lite fina snören i lådan så blir det praktiskt och fint i växthuset! Jag är också sugen på Ting ute och inne och fridas gård, snart ett år sedan sist jag var där. Nu har det dykt upp ett i-hus, håll tummarna att det kommer ett L-hus i veckan nu då!! Kram Ida

Related Posts with Thumbnails