söndag 1 februari 2009

Shoppingdag mm.

Sessan har en förmåga att alltid tappa bort sina nappar. Därför inhandlade jag den fina tygförvaringen där vi kan samla hennes nappar på ett ställe så att de inte hamnar överallt. Betongklotet är också inhandlat på Vellingeblomman för endast 19kr.


Snön har fallit idag men här inne slår blåbärsriset små ljusgöna skott (underbart!).

Hej alla som undrar vart jag har tagit vägen och alla ni andra också som tittar in så klart. Efter att jag stressat mig till högt blodtryck och tillbringat ett par dagar på vårdcentralen så har jag insett att detta inte håller längre. Att gå ner i tid på jobbet och bara jobba 75% men ändå ha arbetsuppgifter som en heltid går ju helt enkelt inte ihop (det kan man ju räkna ut med lilltån igentligen!). Nu har jag i alla fall provat och det är ju tur att kroppen säjer ifrån när hjärnan inte riktigt fungerar =). Sonen o jag tog en tur till Vellingeblomman, handlade, fikade och tittade på räliga djur i fredags. Mysigt att göra något bara vi två ibland och kul att det finns ställen att åka till där både mina och hans intressen går samman. Ni som inte vet vad Vellingeblomman är så kan jag berätta att det är en plantskola med blommor, växter, trädgårdsprylar och inredning som ligger någon mil utanför Malmö. De har en supersmart affärsidé med olika teman vid olika tider på året. Det finns alltid något som barn tycker är kul och därför så passar det som utflyktsmål för barnfamiljer. Så här i början på året så har de alltid en orkidéutställning med räliga djur (som det heter på skånska). Mitt ibland alla blommande och vackra orkidéer så har de en massa ormar, ödlor och stora spindlar (mycket spännande för en 8åring). Igår var vi hos goda vänner och åt en massa god mat, precis vad jag behövde efter den här veckan. Det var så mysigt och jag ser fram emot fortsatt drömmande vad gäller vår gemensamma butik Ida. Tack för en mysig kväll familjen Rydnemalm! Nu tror jag att jag är hyffsat redo för en ny arbetsvecka, utan stress! Vi ska gå igenom mina arbetsuppgifter och se vad som kan läggas över på någon annan (hoppas att det fungerar!!!). Ha en riktigt bra vecka/ Anna

3 kommentarer:

här är gudagott att vara sa...

Bra att ni kan flytta över arbetsuppgifter till varandra.Man behöver inte vara så himla duktig.
Jag stressar också i perioder och hjärtat går på högvarv. Nu är det slut med det vem tackar mig för det?
Sköt om dig nu, det finns en massa andra duktiga människor som kan...
(fast det kanske inte blir som man själv har tänk) men det brukar funka åndå.
Haregott!

Anonym sa...

Hejsan Lindhagens Anna!
Satt och hoppade runt från blogg till blogg igår så jag vet inte riktigt hur jag hamnade här...men trivsamt var det! Tänk att vi tjejer/mammor/arbetsmyror/fruar hamnar i stress...jag tror vi vill och kan alldeles för mycket för vårt eget bästa(jag menar visst kan våra män städa huset, fixa allt runt barnen osv...jag har en urduktig man men vill alltid ha allting på mitt sätt...dumt...)själv lär jag mig tydligen aldrig...har en gång haft magsår...den då kvinnliga läkaren ville sjukskriva mig direkt...själv tittade jag i min almanacka och konstaterade att det kunde hon tidigast gör om två veckor...gissa om hon skällde ut mig! Jag konstaterar att det är himla svårt att få livet att gå ihop...tiden räcker liksom inte till för allt som jag vill...Jag håller tummarna för att det löser sig på ditt jobb...att du får avlastning...
Lät som ett mysigt ställe som du och sonen besökte...fanns mycket sådant i Skottland...barnen badade och lekte med djur...jag blomstershoppade...hur perfekt som helst...tänkte då (ca 5 år sedan) sno idén men det kräver ju ett stort startkapital så det fick vara...
Önskar dig en lugn vecka!
Bella

Rester till middag sa...

Jag har en utmaning åt dig. Hoppas att du hänger på.

Related Posts with Thumbnails