tisdag 15 september 2009

Lykta nummer 2.


Idag är jag hemma för vård av sjukt barn. Många förkylningar blir det så här i början av terminen när bacillerna frodas. Trots förkylningar o dyligt så känner jag mig väldigt uppåt och tillfreds med tillvaron just nu. Anledningen till detta är att jag råkade läsa en bok som jag fick tillsammans med en inredningstidning som jag köpte i somras. Det heter något så "flummigt" som FINN DIN INRE STYRKA och är skriven av en tjej som heter Sanna Ehdin. Den handlar om att försöka tänka positivt och att lita på sitt inre (lita på magkänslan). Detta har jag börjat med och går helt efter vad som känns bra. Så just nu håller jag på att lämna över mina arbetsuppgifter på jobbet till en annan tjej som ska ta över. Jag har bestämt mig för att jobba som "vanlig" säljare ett tag och inte ta en massa extra ansvar. Jag ska bara göra det jag tycker är kul!!! Jag har också bestämt mig för att hålla 80% arbetstid och inte gå upp i tid som det var tänkt. Detta gör att jag kan vara hemma lite extra med mina älskade barn. Livet känns helt enkelt kanon just nu!! På bilden är en lykta som vi fick av världens bästa kusin med världens bästa flickvän när de var här i somras. Den är precis vår stil så jag är superglad för den!! Jag hoppas ni alla får en riktigt bra vecka! Kram

4 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Låter som ett klokt val! Härligt att må så bra!

kram

Ida sa...

Hej vännen, det tycker jag du gör rätt i.. Och jag ska leta upp boken jag med. Så nu får du njuta av att vara hemma lite med förkylningsbarn och tända den fina lyktan.
Kram Kram! Ida

AK sa...

Hej kompis!
Vad kul att Gustav uppskattade presenterna! Vad skönt att höra att du mår så bra angående jobbet, och att livet är så bra! Vi hörs!
Kram AK

här är gudagott att vara sa...

Du har gjort ett klokt val tycker jag.
Det är inte "jobb" allt här i världen, va skönt att kunna vara hemma mer med sina kära barn.
Vilken fin lykta du har fått.
Haregott och njut!

Related Posts with Thumbnails