söndag 6 september 2009

Nygammal!


För ett tag sen fick vi en lampa av min Mamma. Lampan hade vi hemma när jag var liten men har varit nerpackad i några år på grund av platsbrist. Mamma tyckte inte att hon behövde ha den i sitt förråd och så hamnade den hos oss. Lampan är tillverkad utav Flos och formgivaren heter Tobias Scarpa som formgav den 1973 (då var jag bara 1år). Ariette är namnet på denna skapelse som nu har hamnat på vår hallvägg. Den ger ett härligt sken när den lyser men är inte speciellt snygg när den är släckt. Vår granne (när jag var liten) trodde att det var en fläktkåpa av något slag, hihi. Kul när gamla saker kommer till återanvändning! Kram till er alla/Anna

3 kommentarer:

här är gudagott att vara sa...

Din mamma var eller är nog konstnärlig, vilken häftig lampa. Min mamma var före sin tid, alltid.
Hon är borta sen något år, men tänk om hon fått vara med nu,,, det hade jag önskat.
Hon har gett mig så mycket.
Haregott!

EN INREDOHOLIC sa...

Detsamma önskar jag dig! Ha en underbar helg... Och javisst är han lite "gay" lille bosse, fniss :)

KRAM
JAnnice

Inredningsfrun sa...

Vilken söt blogg jag trillade in på!!! Tack för söta bilder och trevlig läsning!!

Kram från en bloggare till en annan.

// Inredningsfrun

Related Posts with Thumbnails