tisdag 1 december 2009

Juligt!


Ok, jag vet att jag ligger efter lite när det gäller att jula till det lite på bloggen! Så därför kommer här ett till inlägg ifrån mig denna veckan (det är ju inte så speciellt vanligt). Julen är ju ibland det roligaste som finns när man jobbar i blomsteraffär. Jag har gått ett år på Ingvar Strands blomsterkskola i Oxie utanför Malmö men jobbar inte i blomsteraffär nu. Den roligaste tiden på skolan var helt klart julen och praktiken på Fröknarna Klorofyll (som tyvärr inte finns kvar idag). Det finns ju hur mycket som helst att göra fina saker med. Min favorit är ju helt klart alla lökväxter/blommor blandat med mossa. Det är så himla enkelt att få det lite juligt och fint med att bara lägga till lite mossa. De små "JUL" bokstäverna hittade jag i Danmark när vi var där tidigare i höst. Snart får det nog börja snöa också på bloggen för ute ser det inte ut att bli någon snö =). Ha det bra//Anna

4 kommentarer:

Barn & Inredning sa...

Grattis till det vunna torpet. Det ser riktigt fint ut. Kan nog bli hur bra som helst.
Jag drömmer oxå om ett torp.

så fint med tre i på rad i lådan...super snyggt.

Kram på dig/MAlin

lottens vita och gröna sa...

hillo där!
det märks att du har "gröna" fingrar, vilka ursöta julgrupper!!!
varmkram lotten

här är gudagott att vara sa...

Tack för din goa kommentar.
Då är du florist eller?
Det har du väl nytta av i jobbet,
konstnärligt.
Fin bild du visar, juligt.
Ja visst är det underbart att ge människor en upplevelse, det har vi gjort.
Det har blivit så uppskattat.
Haregott!

Hem och Lycka sa...

Såå vackert!

kram

Related Posts with Thumbnails