fredag 5 februari 2010

Städdag!

Krokar i Elsas rum.






Vägghylla ifrån MIO.

Halloj!
Idag har vi haft städdag här hemma jag och Elsa. Hmm i alla fall jag, hon hjälpte till lite med att dammsuga och dammtorka innan hon tröttnade. Sen var det mest jag som plockade undan och hon plockade fram. Snacka om ett steg fram och två tillbaka =). Ojj vad vi längtar tills vi kan börja med vårt lilla torp. Snö och blåst har gjort så det är helt omöjligt att ta sig ut på Österlen. Medan vi väntar så får man försöka pyssla lite här hemma för att inte tappa sugen. För ganska länge sedan inhandlade jag lite fina krokar på Åhlèns till Elsas rum och nu har de äntligen kommit upp på väggen. Jag tyckte de var lite kul de som man kan sätta foton i och sen kunde jag inte låte bli det enkla hjärtat som slutade i en krok. Bra förvaring och krokar så var sak har sin plats är A och O i barnens rum. Mycket enklare att få dem att hjälpa till att städa när de vet var sakerna hör hemma. Hoppas ni får en bra helg och att snön smälter bort =)!!! Kram kram

2 kommentarer:

Barn & Inredning sa...

Tack för din fina kommentar ....

Så fina och söta krokar...
Hyllan gillad jag super mycket hade passat utmärkt till lillasystersrum....kanske ett besök på Mio*fniss*

Här hemma är lugna gatan...och det ska det förbli i helgen!!

Hoppas du får en skön Lördag,
Kramar Malin

Ida sa...

Hej! Åh så fint ni gjort med krokarna och hyllan, ni har verkligen hittat er "röda tråd" hi hi! Superfint.
Hoppas ni haft en bra helg, själv har vi haft det lugnt och skönt ända tills vi fick en mega vattenläcka här i huset i morse, snacka om ett steg fram och två bak... Allt har ordnat sig nu och är lugnt men det var en skakig dag misnt sagt.
Ha en bra vecka, Kram Ida

Related Posts with Thumbnails