onsdag 17 september 2008

Lite av varje.

Detta fina avlastningsbord har min duktiga make snickrat ihop nu i sommar. Vi använder det mest när vi ska grilla men det skulle också passa utmärkt till planteringsbord.

Vi har behandlat bordet med järnvitriol blandat med silverbets för att snabbt få den fina silvernyansen.

Favorit växten ihop med rostig "kungakrona".
Ormhasselgren.
Mina fina betongljusstakar ifrån Tove Adman (förre detta Fafner). Jag fick dem i födelsedagpresent av Svärmor o Svärfar och jag är sååå himla glad för dem! De ska få flytta in nu snart efter att ha tillbringat sommaren i växthuset.

Groda och ampel gjorda av krukmakare Jonte Schlentz på Löddeköpinge plantskola.

Höst i trädgården när plymerna på zebragräset blommar så praktfullt.

Favorit i repris. Dörrkransen fick ganska snabbt byta ifrån fläderbär (som vissnade snabbt) till nyponkvist.




Tiden går och nu känns det verkligen att det börjar bli höst. Jag har delade känslor inför hur den här hösten ska bli. Om några veckor börjar jag att jobba igen, det är både ångest och spänning för vad som står inför dörren. Klart är i alla fall att första dagen kommer att vara förvirrad men jag kommer nog snart in i det hela. Lilla Sessan ska vara hos Farmor o Farfar första månaden så det känns hur tryggt som helst (inget att oroa sig för där i alla fall!). Vår "lilla" kille fyllde 8år i söndags och till helgen ska vi ha barnkalas. Vi hoppas på fint väder för planen är att det blir 5-kamp, grillning och skattjakt. Den här gången har han valt att "bara" bjuda killarna i klassen och så några andra kompisar. Detta gör att det blir tretton grabbar som kommer att tävla om guldmedaljen! Det är hur kul som helst att planera men jag tror att vi kommer att somna gott på lördag kväll. Nu ska jag gå ut i fina vädret. Kram till er alla/Anna

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej kompis!
Eftersom du läst och lämnat små kommentar i min blogg så får jag bli bättre på att skriva något hos dig också i fortsättningen.
Jag får hoppas att jag kan ge något bra uppslag till veckans matplanering och ett och annat recept som du kan få nytta av. Det kanske du kan behöva nu när allvaret närmar sig igen...
Kram AK

Related Posts with Thumbnails