torsdag 4 september 2008

"Pyssel"

Fläderbär.



Krukmålning.

Igår var jag och barnen borta på gröningen en bit härifrån och plockade lite fläderbär att dekorera min fina dörrkrans med. Bären är otroligt vackra med färgskiftningar ifrån ljusgrönt till svart. Jag har inte riktigt kommit underfund med hur jag ska göra för att kransen ska bli fin och är som vanligt skeptisk till allt jag gör. Kransen är fin i sig och idén med den är att det ska vara enkelt att dekorera. Enkelt och snabbt är min melodi så därför har den fått komma hem till mig. Här är också en bild på mina krukor som jag målat med en härligt lättarbetad matt färg ifrån Löddeköpinge planskola.

1 kommentar:

Ida sa...

Hej! Kransen är underbar och verkligen du, supersnyggt och enkelt med bären, jag kan se framför mig massa snyggt man kan lägga i den, roligt med något man kan variera så mycket! Kram Ida

Related Posts with Thumbnails