lördag 27 september 2008

Nya soffan.

Vår nya fina soffa.


Det är lördagkväll och Maken o Sonen har hyrt en film som de kom på att vi redan har sett men de sitter ändå och tittar. Jag tycker inte den är så bra så jag tar en titt in på bloggen istället. Igår fick vi hem vår nya soffa. Om någon sagt åt mig för ca 10år sedan att jag skulle köpa en svart skinnsoffa på Mio så skulle jag ha skrattat och sagt att det kommer aldrig att hända. Nu har det hänt och man får ju hoppas att jag inte får sparken (hihi). Faktum är att IKEA inte har något som vi tycker skulle passa. Innan har vi bara haft ett par fåtöljer och en sittsäck vid tv/öppna spisen men nu när vi är fyra i familjen kände vi att vi ville ha något större. När vi fick hem soffan så kändes den större än vi minns den i affären men det blev ändå bra i den delen av vårt stora vardagsrum. Problemet är ju som alltid när man köper nytt att det man redan har känns lite sunkigt. Ja vi får väl se vad som händer med vår gamla soffa som fortfarande har en central plats. Just nu känns det som om det är den som är den felande länken i vårt rum. Den nya soffan passar mer in ibland våra övriga möbler. Det är så härligt att kunna krypa upp hela familjen i soffan och vi ser fram emot många mysiga stunder i den. Kram till er alla/Anna

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!Va bra det blev.Funkar med skinnsoffa på rätt ställe :)Passar inte den bruna soffan i hallen där uppe? Vi får väl komma och provsitta snart.Vi väljer nog hotel Lindhagen de brukar ha god service och bra mat. Kram Syrran

Related Posts with Thumbnails