söndag 30 november 2008

1:a Advent.

Glöggprovning.

Så var vi äntligen inne i julmånaden igen och man får "lov" att sätta upp lite stjärnor o ljus i fönstren. Snön är som min kära arbetskollega o vän Jimmy påpekade (för att pika mig att jag inte uppdaterat bloggen) borta. Så fort snön försvann så blev det såå mörkt så det är grymt bra att det är 1:advent idag. Dagen har varit bra då vi har gjort en storrengöring av vår första våning och sen njutit av en MASSA glögg med Svärmor o Svärfar. Vi provade bland annat Blossas årgångsglögg 08 som skulle smaka blåbär men smakade precis likadant som vanlig Blossa vinglögg?? Lite besviken blev jag så det var tur att vi hade en massa andra att prova. Att rekommendera är Dufvenkrooks amore Hjortron som var stark men god. Jag hoppas att alla ni andra har haft en mysig första advent. Ha det så bra!/Anna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Anna!

Eftersom detta är min första kommentar här måste jag gratulera till en mysig blogg!

Det såg ju supermysigt ut med all glögg! Jag har också testat Blossa 08 och håller helt med dig. Jag var lite skeptisk till blåbär i glögg, och här gjorde det ju ingenting då glöggen inte smakar blåbär. :) Ska köpa glöggen du rekommenderar!

Kram!

Anonym sa...

Hej kompis!
Jaha det var ju inte så bra och höra om glöggen, vi fick en flaska av syrran som vi inte provsmakat än, vi får göra det och se vad vi tycker. Syrran tyckte den var god i alla fall. Hoppas att allt är bra med er alla. Trevlig helg!
Kram AK

Related Posts with Thumbnails