måndag 24 november 2008

Vinter!

Snö i Skåneland.




Mina första hyacinter för i år.


Nu är verkligen vintern här, snön ligger vit på taken och barnen åker som små tokar i "stora" backen. Ja, jag har ju valt att bosätta mig i den platta delen av landet så så himla stor är faktiskt inte backen men det räcker för barnen. Idag har vi varit på Skåneplantor för att inhandla lite fina adventsblommor tills i helgen. Tyvärr så hade de inte så mycket som jag hoppades på och mossan var slut. Det var kanske tur det för annars hade jag väl mossat in hela huset. När man väl har börjat med lite jul så är det svårt att sluta pynta. När julmånaden är slut brukar jag vara ganska trött på allt pynt så det åker ut ganska så fort efter jul. Sonen ville helst köpa julgran redan idag men jag fick avstyra och han fick köpa den lilla granen som finns på bilden. Han ska ha den på sitt rum men vi har också lovat honom en egen lite större gran i år. Det finns naturligtvis en liten baktanke med det (vad tror ni att det är ?) JA att jag själv ska få bestämma vad som finns i granen i vardagsrummet så klart! Jag minns förra året då helt plötsligt allt julpynt som fanns i våra gömmor skulle i granen!!! I år har jag tänkt mig en gran i vitt och silver men vi får väl se vad det blir. Hoppas att ni alla får en mysig första advent. En extra hälsning till familjen Kennberg som åker till Milano (jag är inte ett dugg avundsjuk:))./Anna

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Anna!
Vad kul att ni har lite vinter! Vi har lite snö också och just nu rätt så kallt, närmare -8 grader.
Visst är det mysigt att få börja göra jul, har köpt en amaryllis än så länge, men till helgen blir det mer pynt!
Kram AK

Related Posts with Thumbnails