söndag 21 december 2008

Jordskalv, Jubileum och Julgran.

10-års Jubileum.


Fullt med godsaker!

Julgransmys.

Nya julgransmattan.


Ja det har varit en händelserik vecka här i Skåne. Det började i Tisdags morse precis när jag gått upp ur sängen och satt på toaletten. Det började mullra, hela huset skakade och sen kom det som en tryckvåg så jag höll på att trilla av toasitsen. Det är konstigt ändå hur många tankar som hinner komma innan man förstår vad som händer.

Nr 1. Tvättmaskinen har centrifugerat så att torktumlaren trillat ner på golvet, Nr 2. En lastbil har av någon konstig anledning kört rakt in i vårt hus. Nr 3. Maken har trillat omkull i duschen på ovanvåningen!? (skulle verkligen huset skaka så mycket att jag trillar av toastolen av det???).
Nää så var det ju inte och det har väl inte heller undgått någon att vi har haft en lite jordbävning här i söder. Även om den var liten så var det riktigt otäckt och jag hoppas att vi slipper uppleva detta igen.
Vi har haft julfest på jobbet och jag var en av ett gäng jubilarer som firade 10år på IKEA i Malmö. Jag blev uppvaktad med en korg fylld med fina och goda delikatesser. Innan har de som firat 10år fått en blombukett vilket också hade varit kul men detta tyckte jag var mycket bättre. Tack för den fina presenten!
Nu har vi äntligen varit och inhandlat vår fina julgran, ambitionen var att göra en massa fina smällkarameller och hänga i, men jag har fått prioritera bort det. Lilla Sessan blev sjuk i fredags och har varit lite gnällig i helgen. Detta har gjort att man inte riktigt har fått gjort allt som man tänkt sig. Därför är granen klädd i vårt gamla jylpynt i vitt, silver och glas. Den har i alla fall fått en ny matta i år som är inköpt för en billig peng på IKEA. Jag tyckte det var lite fint med belysning i mattan o sen var den sänkt i pris ifrån 299kr till 99kr och då kunde jag inte låta bli. Nu ser jag fram emot en mysig och lugn jul tillsammans med familjen men först ska jag bara jobba ett par dagar till. GOD JUL till er alla/Anna

2 kommentarer:

Anonym sa...

GOD JUL kompis!
Hoppas att ni får en trevlig jul med en hel del mat, godis och klappar! Tack för det söta julkortet!
Kram AK

Millas hem sa...

Hej!
Här har jag aldrig varit innan!
Kul att titta in här!
Kram Camilla

Related Posts with Thumbnails