torsdag 11 december 2008

Ledig!

God Jul till er alla!



Min lilla Myrten i julkostym.


Hej alla vänner!

Idag är det torsdag och jag är ledig men lite låst här hemma. Vi skolar in Sessan hos dagmamma så jag får stanna hemma om hon skulle behöva sin Mamma!!! Hon har inte behövt sin Mamma eller Pappa på två veckor nu så det ska nog gå bra idag också. Lite bittert känns det när hon vinkar glatt när man säger hej då. Hon kunde ju visa att hon saknar mig lite i alla fall...., ja man ska väl inte klaga. Nu går jag alltså här hemma o skrotar och kan inte låta bli datorn fast att hela huset seglar. Det är ju roligare att blogga än att städa!!! Fönsterputsaren var precis här så nu ser vi ut igen..hihi. Nä riktigt så illa var det inte men det känns alltid lite fräschare när fönstren är putsade. Det är en lyx som vi nyliga införskaffat med fönsterputsningsabonnemang. De kommer 6-7 gånger på ett år och putsar alla fönster utvändigt o det är faktiskt billigt och värt varenda krona. Nog om fönsterputsning igår fick jag ett litet paket på posten ifrån min snälla Mamma som alltid skickar något litet till mig på Anna dagen. I år hade posten tydligen extra mycket att göra för det kom en dag senare trots att det var postat i tid. I vilket fall som helst så blev jag mycket glad för de fina GOD JUL bokstäverna som naturligtvis kom med här på bild. Tack snälla Mamsen!

5 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Inte tar jag bort din lott!
Du skall ju ha två för jag ser ju att du länkat också!

Grattis i efterskott på Anna dagen - håller med de där jul bokstäverna var verkligen fina!

Kram Maud

Butik Östergården sa...

Hej!
Jag hittade just din blogg!
Har suttit här och läst o tittat på fina bilder. Vad fint du har det. Var glad att din dotter inte bryr sig om att du försvinner, när du lämnar henne. Jag hade ett litet helsike med mina båda flickor, de var hur ledsna som hälst, jämt när jag lämnade dem. Till slut orkade jag inte med det hela, så det slutade med att de fick vara hos sin älskade Mormor i stället. Det gick betydligt bättre.Ja visst är det betydligt roligar att blogga än att städa! Jag är ny i det här bloggandet och har upptäckt att det tar mycket tid. Men å andra sidan får man en härlig stund och mycket inspiration. Hoppas jag får besöka dig igen!
Ha det bra!
Kram Helen:)

Ida sa...

Hej vännen! Bokstäverna är verkligen fina och du har gjort så fint och juligt här med små proffsiga snöflingor och allt! Jag är överlycklig, har fått photoshop så nu vill jag bara hem och installera och träna! Ha en mysig helg, kram Ida

Lallis - liv och leverne sa...

Vilken mysig blogg du har:)
Kommer gärna tillbaka och hälsar på. En fin tredje advent önskar jag dig.
kram Lallis

här är gudagott att vara sa...

Vad fint det är med flingorna på sidan. Har ni någon snö?
Här i Sunne Värmlad ligger allt inbäddat i snö hoppas det får ligga tills tomten har gått.
Haregott!

Related Posts with Thumbnails