måndag 15 december 2008

Tomtestuga.

Snart är julen här och då tar vi fram vår fina tomtestuga.



Nu har vi äntligen tagit fram vår lilla tomtestuga som min kära Morfar har byggt en gång i tiden. Det är ett minne jag har sen jag var barn, att det var så mysigt när den kom fram och vi fick leka med de små tomtarna. Det är precis som ett litet dockhus och jag gjorde förmodligen likadant som min lilla Sessa gör (mosar in alla tomtarna i huset). Som vuxen vill man ju att de ska stå fint uppställda utanför huset men det verkar som om det är en urdum idé (enligt barnen). Jag hann med nöd och näppe ta ett par bilder innan tomtarna åkte in under tak igen. Jag är så glad för att jag fick överta den av min lilla Mamma som kände att hon inte hade plats för den längre. Minnen kommer tillbaka och jag saknar Morfar o Mormor mer än någonsin. Hoppas att mina änglar i himmelen ser hur glada både jag och mina små sötnosar är för Tomtestugan. Kram till er alla!/Anna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin tomtestuga, julen väcker fina minnen. :)

Butik Östergården sa...

Det var en fin tomtestuga. Och efter som det är din Morfar som gjort den, Måste den vara dig väldigt kär. Vet inte vad det är med julen. Men det är sådana saker man minns som liten, som är en kärast. Det är väl därför man säger att julen är barnens. Skrattar när du skriver att barnen vill stoppa in alla tomtarna in i huset och du vill ha dem snyggt uppställda utanför. Ja undrar vad som är mest riktigt.
Ha en mysig vecka!
Kram Helen

Related Posts with Thumbnails