torsdag 15 januari 2009

Idolångest!

Våriris, så söta!



Ja och så var det över (träffen med Ingvar alltså) och det blev ju inte riktigt som jag tänkt mig. Ingvar är en väldigt vanlig, trevlig och snäll man. Jag tror inte att han själv gillade det pådrag som blev när han skulle träffa alla i personalen i vår personalmatsal. Min önskan hade varit att han mer naturligt gick runt i varuhuset och snackade lite med oss som arbetar. Det gjorde han förra gången jag träffade honom när jag jobbade i Stockholm. Nu hade det bestämts att han skulle "fika" med alla i personalrestaurangen (hm, ca 450 stycken anställda!?). När jag kom dit var jag nära att vända i dörren men tvingade mig att stanna en liten stund. Han satt vid ett bord med en hel massa som fotograferade runt omkring och skrev autografer o sen skulle han le in i kameran!!!! Stackars Ingvar, jag tror inte han gör om det igen. Jag fick ångest och hade inte mage att gå och sätta mig hos honom och be honom le in i kameran i denna onaturliga situation. Jag är glad att jag har träffat honom förut så får vi väl se om det händer igen. Idag har Sessan och jag varit på lekplatsen. Hon gick hela vägen dit och hem alldeles själv (skulle inte åka i vagnen). Fåglarna kvittrar och solen tittar fram lite idag så det känns som om nu är den på G, våren alltså! Därför får ni en bild på mina våriris som nu har slagit ut. Kram/Anna

4 kommentarer:

här är gudagott att vara sa...

Söta vårblommor! Fin blogg!
Visst längtar man till våren.
Jag tänkte söka till Ikea när vi
fick det i Karlstad, jag har ju jobbat med inredning och i butik
alltid, så det hade passat mig men restiden till och från
jobb kändes för lång så det blev inte av att jag sökte.
Haregott i helgen!

Rester till middag sa...

Åh... iris är min älsklingsblomma. Längtar tills trädgårdsirisen slår ut!

Gårdsromantik sa...

Men stackars Ingvar!

Han verkar vara en mycket sympatsik man.

Vackra Irisar du visar - här lär de dröja - snön brukar ligga ända till April.

Kram Maud

lottens vita och gröna sa...

oj lilla ingvar då, han ser ju helt oansenlig ut och så är han typ rikast i världen...jag är en gammal H&M are och på den tiden erling , grundaren levde var han väldigt personlig och gick runt bland butikena och småpratade, det är coolt! vilka ljuva blommor, blir knäsvag avv iris! varmkram lotten

Related Posts with Thumbnails