fredag 2 januari 2009

Solsken!

Bara kyrka långt där borta!


Skånska vinterbilder.



Idag har jag och lilla Sessan varit ute och gått en riktig långpromenad (ja i allafall jag, hon satt i vagnen). Vädret var underbart med solsken och riktigt kallt. Lilla Sessan tyckte det var hur mysigt som helst att ligga nerbäddad och varm i vagnen så det dröjde inte länge förrens hon somnade. Jag hade med kameran så bilderna är över skånska vidderna. Kyrkan heter Bara kyrka och där har vi varit med om mycket glädje då både vi och våra vänner har gift oss där. Båda våra barn är också döpta i denna lilla kyrka. Även ledsamma stunder och sorg finns i mina tankar eftersom vår dagmamma begravdes där. Jag trodde nog aldrig att jag skulle kunna vara i kyrkan utan att känna sorg. Vi hade dop för Sessan cirka fyra månader efter begravningen och tiden läker alla sår som man säjer (fast jag gråter än idag när jag tänker på henne). Oj nu blev det hela lite ledsamt! Vi har i allafall haft en mysig dag och i morgon återgår jag till "allvaret" och det stora varuhuset. Kram till er alla/Anna

3 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Jag förstår nog precis att det blir så. Och visst hjälper tiden till i sorgen. Kram Lallis

Hem och Lycka sa...

Beklagar verkligen saknaden och sorgen efter er dagmamma..

Vackra bilder du tagit..

kram

lottens vita och gröna sa...

oh vilka ljuvliga bilder anna, skåne är verkligen sveriges härligaste!
mmm vi har med en sån kyrka där alla är gifta och döpta och dessvärre till sist begravna, det är vackert men när man är där är ju "alla" samlade och du tiden läker inte sår, däremot kan man lära sig att leva med det öppna såret för man glömmer ju aldrig...varmkram lotten

Related Posts with Thumbnails