torsdag 22 januari 2009

Oj, oj, oj!

En fågelbadsbild ifrån i våras.

Fyyyy vad jag har stressat de senaste dagarna. Det är hur mycket som helst att hålla reda på på jobbet och jag har svårt att sova på nätterna. Det var ett tag sen jag gjorde inlägg på bloggen och jag ber om ursäkt men tiden har helt enkelt inte räckt till. Jag vet inte vilket som är bäst igentligen? Jag har gått ner i tid till 75% för att vara hemma mer med barnen men när jag är på jobbet ska jag ändå hinna med lika mycket som en heltid?! Som det är nu så blir det inte direkt någon kvalitétstid med barnen ändå eftersom jag tänker mycket på jobbet här hemma också. Ja, ja vad tråkig jag är som bara klagar. Ett favorit uttryck som jag brukar slänga ur mig när det känns lite tufft är: Att det blir nog bra bara det blir färdigt (problemet är väl att det aldrig tar slut, det blir helt enkelt aldrig färdigt!) men det lättar upp lite när jag sagt det. Jag har inte hunnit ta några nya bilder så bilden är som sagt ifrån i våras och till den tiden längtar väl alla nu?! Hoppas att ni alla mår bra och får en mysig helg. Kram/Anna

2 kommentarer:

Butik Östergården sa...

Hej Vännen!
Jag har något till dig!

Jag känner igen det där med att gå ner i arbetstid. Man har kvar alla sina arbetsuppgifter och får stressa ännu mer. Och tänk vad företagen känar på oss. Helt otroligt att det får gå till så.

Men stressa inte vad du gör, låt dem se att du inte hinner, men då kommer prestations ångesten in vi måste ju visa att vi kan. Ja vi är allt bra dumma det är bara vi själva som kommer att få lida, med utbrändhet och fysiska åkommor.

Nu låter jag också negativ. Jag får väl säga som dig, att det nog blir bra när det blir färdigt.

Kram Helen

Ida sa...

Hej Anna! Ta´t lugnt..inget jobb är så viktigt...
Och jag tittar gärna på vårbilder sålänge! Hälsa familjen Kram Ida

Related Posts with Thumbnails