lördag 10 januari 2009

Vårlängtan!

Ett fång med tulpaner.



Kunde inte motstå vide och krokus.
Små våriris.


Nu får det sluta snöa på min blogg och så hoppas jag att solskenet kommer till Skåneland. Just nu är det grått, disigt och man vill helst inte gå ut. Vi har ändå varit ute och gått en riktigt lång promenad på förmiddagen så det känns riktigt bra att få röra på sig. Jag längtar så till våren och det dröjer nog inte så länge tills den är här. Jag har i alla fall varit och inhandlat lite vårkänslor i blomsteraffären. Med tulpaner, vide, krokus och små våriris så har vi fått in våren lite i förtid här hemma. En stor lördagskram till alla som tittar in på min blogg idag./Anna

6 kommentarer:

här är gudagott att vara sa...

Visst är det härligt med tulpaner!
Våren kommer jag lovar dig.
Haregott!

Barn & Inredning sa...

Kul att du kika in till mig...nu har jag kikat in till dig...och gillar din blogg mycket.
Så fin!!
Ja du en sån bok måste man ju bara testa recepten på;)

Våren längtar jag oxå efter....härliga härliga vår.
Alla årstider har sin susning....och nu söker vi vårens susning!!

Kram Malin

Gårdsromantik sa...

Härligt att våren är på gång!

Idag hade vi perfekt promenadväder så jag passade på att utförska de nya omgivningarna.

Kram Maud

Ida sa...

Hej Anna! Ja nu vill man bara ha lite dagsljus och att det slutar blåsa jämt! Åh nej, jag som inte har några negativa tankar om "byn" alls, jag som är van vid 5 blomsteraffärer i kvarteret har inte tänkt på att det inte finns en enda där. Du får starta en så det löser sig! Kram kram!

Mjuka sa...

Tulpaner är verkligen ljuvligt!!
Kram och trevlig söndag
Malin

Butik Östergården sa...

Vad vackert med vårblommor!
Tänker köpa massor i denna veckan. Bra att du påminnde om snön. Måste ta bort snöfallet på bloggen. Kan vi inte hitta lite solsken istället.
Kram Helen

Related Posts with Thumbnails